ممکن است در برخی موارد درست باشد، مشتریانی وجود دارند که برای انتخاب مکان مناسب به عکاسان متکی هستند. هنگام انتخاب مکان، باید جنبه هایی مانند تم عکس، رنگ ها، زمان و آب و هوا را در نظر بگیرید. برای صرفه جویی در ساعتها از ناامیدی، نکاتی را در مورد نحوه مکان عکاسی پرتره به اشتراک میگذاریم.
نحوه انتخاب مکان عکاسی پرتره
همراه با کیفیت عکس های شما، مشتریان شما را برای تخصص و توانایی شما برای ارائه یک تجربه عالی به آنها استخدام می کنند. وقتی آنها به دنبال توصیه هایی در مورد محل عکاسی می گردند، وظیفه شما این است که مطمئن شوید مکان هایی را پیشنهاد می کنید که می دانید برای آن جلسه خاص به خوبی کار می کنند.
از نکات زیر استفاده کنید تا بتوانید مکانی را برای عکاسی مشتری خود راحت تر کنید.
یک سبک جلسه پرتره را انتخاب کنید
برای کمک به شما و مشتریانتان در انتخاب یک مکان خوب، ابتدا باید از مشتری بپرسید که آیا مکانی برای جلسه پرتره دارد یا خیر. به این ترتیب، می توانید مناطق احتمالی را که برای سبک مناسب هستند، محدود کنید.
به عنوان مثال، آیا مشتری یک عکس با تم خاص می خواهد؟ اگر مشتری مکان دقیقی در ذهن ندارد، می توانید مکان هایی با رنگ های خاکی یا پارکی پر از گیاهان طبیعی را پیشنهاد دهید. درک دیدگاه کلی مشتری برای جلسه پرتره در انتخاب نقطه مناسب کلیدی است.
نگاه و احساس را در نظر بگیرید
برخی از مشتریان بلافاصله مکان مورد نظر خود را به شما می گویند. در برخی موارد، میتواند مدرسهای باشد که در آن با هم درس میخواندند یا محل برگزاری رویدادی که برای اولین بار در آنجا ملاقات کردند. با استفاده از نمونه کارهایی که برای مشتری خاص است، آنها در طول جلسه پرتره احساس آرامش بیشتری خواهند کرد.
هر مشتری منحصر به فرد است، بنابراین برای شناخت موضوع خود وقت بگذارید. از آنها بپرسید که آیا میخواهند سرگرمیهایی را در عکسبرداری بگنجانند، یا مکان مورد علاقهای برای گذراندن وقت با هم دارند.
به عنوان یک نکته فنی، اگر مشتریان شما مکانی داخلی دارند که واقعاً می خواهند در آن عکاسی کنند، حتماً از قبل برای جستجوی آن وقت بگذارید. مکانهای داخلی عموماً تاریکتر هستند و مهم است که بدانید آیا به نور اضافی نیاز دارید یا میتوانید با تغییر تنظیمات نوردهی و افزایش ISO از نور طبیعی استفاده کنید تا نور کافی به دوربین وارد شود.
با این جزئیات، می توانید روی پیشنهادات احتمالی کار کنید:
- شهری / مد بالا : یک منطقه در مرکز شهر یا محله شلوغ با تعداد زیادی ساختمان، نما های فلزی، پنجره های بازتابنده را انتخاب کنید.
- محل زندگی : می تواند خانه واقعی مشتری یا مکان دیگری باشد که در آن احساس می کند در خانه است. ممکن است یک مکان گرم مانند یک مزرعه یا کافی شاپی باشد که آنها اغلب از آن بازدید می کنند.
- طبیعت: پارک هایی با تعداد زیادی درخت، گل، چمن سبز و حتی یک برکه. گزینه دیگر یک میدان باز است که در پسزمینه حواسپرتی کم یا بدون حواسپرتی وجود دارد.
- قدیمی : ساختمانهای معماری قدیمی مانند خانههای میراثی، مکانهای دیدنی تاریخی یا موزهها. سازههایی با قوسهای بزرگ، ستونهای عظیم، یا درهای چوبی که حال و هوای قدیمی از خود میدهند.
- ساحل : برای مشتریانی که دوست دارند در زیر نور آفتاب استراحت کنند و در حالی که به آب آبی نگاه می کنند، استراحت کنند ایده آل است.
تعداد مکان های مورد استفاده را تعیین کنید
ممکن است مشتریانی وجود داشته باشند که دو ایده متضاد در ذهن داشته باشند و بخواهند در چندین مکان عکاسی کنند. بسته به طول عکسبرداری، تشخیص اینکه آیا این امکان وجود دارد یا خیر، به عهده شما خواهد بود.
وقتی تصمیم می گیرید که یک جلسه می تواند در مکان های مختلف برگزار شود، مطمئن شوید که نقاط به اندازه کافی با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، اگر هر دو مکان باغ هستند، در نظر بگیرید که آیا واقعاً ارزش صرف زمان رانندگی به مکان دوم را دارد یا خیر.
اغلب اوقات، مشتریان چندین مکان را می خواهند زیرا می ترسند یک نقطه تنوع کافی در عکس ها به آنها بدهد. این جایی است که وظیفه شما این است که مطمئن شوید مکانهایی را پیشنهاد میکنید که میدانید میتوانید چندین ظاهر متفاوت را از آنها دریافت کنید.
در حالی که عکسهای با دریاچه در پسزمینه ممکن است برای چند عکس زیبا باشند، آیا محیط اطراف چیزی است که میتوانید با آن کار کنید تا جلوههای متعددی ایجاد کنید؟ اگر نه، فکر کنید که آیا آن نقطه واقعا ارزش عکسبرداری را دارد یا خیر.
بین مکان های عمومی و خصوصی را انتخاب کنید
اگرچه برخی از مکانها برای عموم آزاد است، اما باید بررسی کنید که آیا نیاز به پرداخت هزینه دارید یا درخواست مجوز. در نتیجه، شما باید مشتری را در این مورد مطلع کنید، به خصوص اگر فاکتور باید شامل هزینه باشد.
اگر محیط شهری را انتخاب میکنید، میتوانید خیابان شلوغی را انتخاب کنید که افراد دیگر و ساختمانهایی به عنوان پسزمینه آن حضور دارند. از آنجایی که عکاسی در خیابان ها معمولا رایگان است، باید مراقب باشید که پیاده رو را مسدود نکنید یا فضای زیادی را اشغال نکنید.
از سوی دیگر، اگر فکر میکنید که یک منطقه عمومی برای سبک عکاسی بیش از حد حواسپرت کننده است، میتوانید به دنبال منطقهای عاری از افراد باشید. علاوه بر این، برخی از مشتریان دوست ندارند وقتی افراد زیادی در اطراف هستند ژست بگیرند. از این رو، باید در نظر بگیرید که آیا آنها در یک فضای عمومی راحت تر هستند یا خصوصی.
رنگ های محیط و لباس را مطابقت دهید
محیط های سرسبز، مانند یک پارک، برای شاخه های شاداب و سرزنده خانوادگی مناسب هستند. آسمان آبی و سواحل شنی سفید، حسی رمانتیک را برای زوج هایی که در حال برگزاری جلسه عکس نامزدی هستند، ایجاد می کند.
ساختمانهای رنگارنگ یا پارکها، حال و هوای جوانی را ایجاد میکنند که برای جلسات پرتره سالمندان مناسب است.
اگر پسزمینه دارای رنگهای مشکی و خاکستری یکنواخت است، سوژه شما میتواند از رنگهای برجسته استفاده کند تا از تصویر خارج شود. برای مکانهایی با رنگهای پاستیلی، سوژه شما میتواند با رنگهای مکمل پسزمینه نیز بازی کند.
خانوادههایی که میخواهند یک عکس خلاقانه در فضای سبز داشته باشند، میتوانند از رنگهای ملایم و خنثی استفاده کنند.
زمان مناسب روز را انتخاب کنید
به طور کلی، شما باید در نظر بگیرید که آیا زمان مناسب برای رفاه مشتریان است یا خیر. برخی از خانواده ها باید زمان خواب و شیردهی نوزادان خود را حفظ کنند تا همه آنها انرژی لازم برای جلسه پرتره را داشته باشند.
اگر در خارج از منزل عکاسی می کنید، قدرت و رنگ نور طبیعی در طول روز تغییر می کند. صبح زود زمان زیبایی است زیرا نور کافی وجود دارد و دما هنوز خنک است.
ظهر بدترین زمان روز برای عکاسی در فضای باز است، زیرا نور خورشید در بالای سر است و نور را تندتر می کند و کنترل سایه ها را سخت تر می کند.
در همین حال، می توانید منتظر ساعت طلایی باشید تا تن های گرم را دریافت کنید. اگر در یک محیط شهری هستید، ساختمانهای بلند میتوانند حتی زمانی که خورشید طلوع میکند، سایه ایجاد کنند. همانطور که می بینید، زمان می تواند عامل اصلی انتخاب مکان برای عکاسی باشد.
نظارت بر آب و هوا در انتخاب مکان عکاسی پرتره
آب و هوا یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب مکان مناسب است. باران می تواند یک عکسبرداری برنامه ریزی شده را به تعویق بیاندازد یا لغو کند، به خصوص اگر مکان در فضای باز باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، مطمئن شوید که یک منطقه پشتیبان دارید یا تأیید کنید که آیا مشتری مایل است عکسبرداری را دوباره برنامه ریزی کند.
جدای از آن، برای زمانی که مطمئن نیستید که مکان در سایه قرار دارد یا در معرض آفتاب کامل قرار دارد، وسایل مناسبی را برنامه ریزی کنید. بررسی کنید که آیا بازتابنده مناسب برای روشن کردن سوژه خود دارید یا خیر.
به همین ترتیب، به یاد داشته باشید که اگر در یک منطقه سایه دار عکاسی می کنید، منبع نور شما پخش می شود.
یادداشت پایانی
هر مشتری متفاوت است و انتخاب مکان عکاسی پرتره به یاد ماندنی برای آنها مهم است. به خاطر داشته باشید که برای تجسم مکان مناسب برای عکاسی با مشتریان با یکدیگر همکاری کنید و تجربه ای شخصی به آنها بدهید.