نحوه برخورد با مشتریان لحظه آخری عکاسی عروسی

forumبدون دیدگاه

هیچ چیز ناامید کننده تر از مشتریانی نیست که دیر در جلسه عکس خود حاضر می شوند. اینجا هستید، آماده و آماده رفتن هستید، اما مشتری شما 10 دقیقه تاخیر دارد و شما یک جلسه دیگر برای آماده سازی دارید.

شماره 1: ایده های خط مشی برای هر نوع مشتری

فهرستی از انواع عکاسی که ارائه می دهید تهیه کنید: جلسات مینی، عروسی، عکاسی با برند شخصی و غیره. برای هر یک از این ژانرها باید به چه مسائلی بپردازید؟

به عنوان مثال، یک جلسه کوتاه 15 دقیقه ای نیازهای سیاست متفاوتی نسبت به یک جلسه کامل یا یک عروسی هشت ساعته دارد.

شماره 2: سیاست های خود را به قراردادهای خود اضافه کنید

امیدواریم از یک قرارداد منحصر به فرد برای هر نوع جلسه استفاده کنید. شما الگوهای قرارداد زیادی را در آتلیه عکاسی روبان پیدا خواهید کرد که آماده هستند تا به فضای کاری قراردادهای خود اضافه کنید. ما به عنوان آتلیه در اصفهان و فعالیت در زمینه آتلیه عکاسی عروس در اصفهان به شما کلیه راهنمایی های مربوط به عکاسی عروسی را نشان میدهیم.

شماره 3: یک سیاست به موقع خوب چیست؟

سیاست  قانونی یک چیز است. اما شما همچنین به سیاستی نیاز دارید که  نسبت به آن احساس خوبی داشته باشید. پس از همه، شما کسی هستید که باید آن را اجرا کنید!

در اینجا نحوه مدیریت سایر عکاسان  خط‌مشی‌های عدم نمایش، به موقع و  زمان‌بندی مجدد آمده است :

ایده: هزینه تأخیر دریافت کنید

سیاستی که می گوید: «اگر دیر کردی، یک میلیون دلار به من بدهکار هستی»، البته مضحک است. اما تأخیر معقول و ثابت در بسیاری از صنایع خدماتی رایج است.

اگر مشتری با کمتر از 24 ساعت اخطار فسخ کند، احتمالاً در حال حاضر بندی در قرارداد خود دارید که به شما امکان می دهد نگهدارنده غیرقابل استرداد او را به عنوان هزینه فسخ نگه دارید.

طرفداران پرداخت دیرکرد:
  • مشتریان را تشویق کنید تا به موقع حاضر شوند
  • زمان تلف شده خود را جبران کنید
معایب پرداخت دیرکرد:
  • اکنون باید آن مشتری را وادار کنید تا هزینه تأخیر را بپردازد (خب!)
  • حتی اگر مشتری  پرداخت کند ، احتمالاً در مورد آن احساس خوبی نخواهند داشت

ایده: از برنامه ریزی مجدد اجباری استفاده کنید

اگر مشتری شما قرار است بیش از 15 دقیقه برای قرار ملاقات خود تاخیر داشته باشد، ممکن است بخواهید از او بخواهید که زمان ملاقات خود را تغییر دهد.

جوانب مثبت زمانبندی مجدد:
  • با تغییر زمان‌بندی، می‌توانید تجربه کاملی را که مشتریان برای آن هزینه کرده‌اند، ارائه دهید
  • شما زمانی را که تلف کرده اید محدود خواهید کرد
معایب برنامه ریزی مجدد:
  • اگر مشتری شما مبلغی به شما بدهکار باشد، پرداخت نهایی ممکن است اکنون به تعویق بیفتد
  • اکنون یک شکاف زمانی را از دست داده اید که می توانست توسط شخص دیگری رزرو شده باشد

IDEA: برای زمان اضافه شارژ کنید

این یک راه حل متداول برای عکاسان عروسی است که مشتریانشان از آنها می خواهند یک ساعت بیشتر بمانند. همچنین می تواند برای مشتریان پرتره استفاده شود!

اگر جلسه ای از ساعت 9 صبح تا 10 صبح برنامه ریزی شده بود، اما مشتری شما 30 دقیقه تأخیر کرده است، در صورت تمایل به پرداخت نیم ساعت اضافی، می توانید پیشنهاد دهید که عکاسی او را تا ساعت 10:30 تمدید کنید.

مشتریان لحظه آخری عکاسی

مشتریان لحظه آخری عکاسی

ایده: به زمان شروع و پایان جلسه خود پایبند باشید

اگر جلسه ای از ساعت 9 صبح تا 10 صبح برنامه ریزی شده است، اما مشتری شما تا ساعت 9:30 حاضر نمی شود،  اشکالی ندارد که فقط تا ساعت 10 صبح عکس بگیرید. این بلوک زمانی است که آنها رزرو کرده‌اند، و این تنها بلوک زمانی است که شما ملزم به رعایت آن هستید. خط آخر: زمان شما پول است!

نکات مثبت زمان پایان:
  • جلسه بعدی شما به تاخیر نمی افتد زیرا مشتریان قبلی در ترافیک گیر کرده بودند
  • هیچ نگرانی در مورد بالا و پایین شدن بیش از حد خورشید و از بین بردن نور کاملاً برنامه ریزی شده شما وجود ندارد
معایب زمان پایان:
  • مشتری متاخر شما ممکن است احساس کند آنچه را که برایش پرداخت کرده است دریافت نکرده است
  • ممکن است برای گرفتن همان تعداد عکس در زمان کمتر احساس فشار کنید

شماره 4: خط مشی خود را در طول فرآیند رزرو به وضوح اعلام کنید

بهترین راه برای تشویق مردم به احترام گذاشتن به وقت شما این است که از همان ابتدا خط مشی های به موقع، برنامه ریزی مجدد، لغو و عدم حضور مشتری خود را به وضوح اعلام کنید.

قبل از امضای قرارداد، با هر مشتری قراردادی را بررسی کنید . اگر نمی توانید از طریق تلفن این کار را انجام دهید، پیامک یا ایمیلی مانند این مفید است:

شماره 5: سیاست های تاخیر خود را قبل از جلسه به مشتریان خود یادآوری کنید

چند روز قبل از جلسه آنها، یک یادآور جلسه از طریق متن یا ایمیل (هر کدام که ترجیح می دهند) برای مشتریان خود ارسال کنید.

شماره 6: آن را با صدای بلند بگویید – و یک تایمر تنظیم کنید

وقتی مشتریانتان دیر می‌رسند، شفاهی به آن‌ها یادآوری کنید: «۳۰ دقیقه برای عکس‌ها باقی مانده است، پس بیایید شروع کنیم به تفریح!» سپس یک زنگ ساعت را روی گوشی خود تنظیم کنید تا پنج دقیقه قبل از پایان جلسه به شما اطلاع دهد.

وقتی زنگ هشدار شما به صدا درآمد، بپرسید: “هر درخواست نهایی؟” و به آرامی اما محکم جلسه را به پایان برسانید.

شما به تنهایی مسئول سلامت کسب و کار خود هستید. آن کار را جدی بگیرید و کسب و کار شما رونق خواهد گرفت!

نوشتهٔ پیشین
چگونه ژست عروسی مورد علاقه خود را اجرا کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
سبک های عکاسی عروسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست